2012. október 4., csütörtök

So when you really love me darling bring me Edelweiss.
Meglepődve láttam a Rax-fennsíkon, hogy a legendás havasi gyopár élőben egy ronda kis virág, pedig az osztrák Alpokban minden gyopáros. Gyopár van a menedékház falán, a felvonókezelő kabátján, a poháron, a kanálon, a táblákon.
Pedig igazából csak egy szürkésfehér, filces szőrű, alacsony termetű növény, melynek szirmai nem is szirmok, hanem valójában a felső levelek. Persze, ettől nekem még rokonszenves, sőt! Én kimondottan szeretem a nem hivalkodó, zöld, fehér vagy szürkés beütésű vadvirágokat.

Annak idején tele is zokogtam a pulcsim ujját Von Trapp kapitány szirupos énekén, úgyhogy előkerestem nektek gyorsan. Sírjunk együtt:

És vigasztalásul még egy kis botanikai adalék:

A gyopár lehet, hogy ragyogó napsütésben fehérebb, mint amilyennek én láttam borult időben, mert a levelein lévő gubancos szőrökben apró légbuborékok ezrei találhatók, melyek úgy verik vissza a napfényt, hogy ettől a növény hófehérnek látszik, miközben védve van az UV sugárzástól.

A virága is nagyon érdekes. Ami csillag alakban elhelyezkedő sziromnak látszik, az valójában csak levél. A valódi virágok kosárkákba rendeződve a csillag közepén ülnek. Ezeken a képeken talán látszik.
Ez a példány már elvirágzott.
Belül, azok a kis bogyeszok a valódi virágok.
A gyopár nálunk már rég kipusztult, Ausztriában és Németországban fokozottan veszélyeztetett növényfaj.

És ha már kis gyopár rogyásig, akkor itt az Edelweiss nevű osztrák zenekar másik világraszóló slágere egyenesen 1988-ból, amikor erre (is) forogtak a diszkógömbök és egy gyerekváltozat ráadásnak:

Gyopárnóta gyerekeknek:
     



5 megjegyzés:

Janó írta...

DJ Kriszti:)

Névtelen írta...

Az elso klip sok emleket ebresztett fel bennem, ugyanis ktelepi szomszedunk, KS uvoltette ezt a szamot, en akkor hallottam legeloszor...lol

Kriszta írta...

Még mindig jobban jártál, mintha CC Catch-et üvöltött volna. :-)

Névtelen írta...

Miert, olyan is volt? :)

Egyebkent a poszt hatasara meg is neztuk csaladi korben a Muzsika hangjat. Elmeny volt!

Kriszta írta...

CC Catch? Remlik mintha szolt volna a teraszon. Attol tartok hogy a sajatunkon is. De fogjuk arra, hogy meg kiforratlan volt a zenei izlesunk.
Eljen Von Trapp kapitany, a hos. :)

Megjegyzés küldése

 
Copyright (c) 2010 Kirándulós blog. Design by Wordpress Themes.

Themes Lovers, Download Blogger Templates And Blogger Templates.